سازماندهی فرهنگیان:
این روزها یکی از مهمترین اقدامات کمیته پروژه مهر یعنی سازماندهی نیروهای آموزشی در مقاطع مختلف در شرف برگزاری است که علاوه بر وقت گیری زیاد گاها با نارضایتی هایی هم از طرف فرهنگیان همراه است.
کد خبر: ۶۴۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 19 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /اجتماعی، این روز ها برای آموزش و پرورش در سراسر کشور روز های پرکار و حساسی است چرا که یکی از مهمترین اقدامات کمیته پروژه مهر یعنی سازماندهی نیروهای آموزشی در مقاطع مختلف در شرف برگزاری است که علاوه بر وقت گیری زیاد گاها با نارضایتی هایی هم از طرف فرهنگیان همراه است. به همین دلیل معمولا از طرف برنامه ریزان سعی می شود با اجرای بهترین پیشنهادات اعتراضات ناشی از سازماندهی به حداقل برسد. هفته گذشته مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون آموزش متوسطه این اداره کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از دو حوزه سازماندهی مقاطع متوسطه و ابتدایی بازدید داشتند.
ابلاغ ثبت شده فرهنگیان در سامانه باید تا ۲۰ شهریور صادر گردد / افزایش دانش آموزان بویراحمد به بیش از ۶۷ هزار نفر/ یک اقدام خوب در جهت تکریم فرهنگیان / اجرای طرح انتخاب، انتصاب مدیران به صورت پایلوت در مراکز استان ها 
 
ابلاغ ثبت شده فرهنگیان در سامانه باید تا ۲۰ شهریور صادر گردد 
مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با تابناک بیان کرد : سازماندهی در استان از ۱۳ مرداد آغاز و تا ۳۱ مرداد ادامه خواهد داشت که تا ۲۰ شهریور هم باید همه ابلاغ ها به صورت الکترونیکی و در سامانه مربوطه ثبت و صادر شده باشد. 
هادی زارع پور افزود: خوشبختانه سازماندهی های سایر مناطق استان هم در حال برگزاری است و تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر نارضایتی فرهنگیان و یا تاخیر در اجرا نداشته ایم. 
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای منظم و به موقع سازماندهی فرهنگیان مهر امسال بدون دغدغه آغاز و روند آموزش در این دستگاه آموزشی بزرگ به صورت عادی ادامه یابد. 
ابلاغ ثبت شده فرهنگیان در سامانه باید تا ۲۰ شهریور صادر گردد / افزایش دانش آموزان بویراحمد به بیش از ۶۷ هزار نفر/ یک اقدام خوب در جهت تکریم فرهنگیان / اجرای طرح انتخاب، انتصاب مدیران به صورت پایلوت در مراکز استان ها 
 
افزایش دانش آموزان بویراحمد به بیش از ۶۷ هزار نفر
 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این بازدید گفت : آموزش و پرورش این شهرستان به تنهایی نیمی از جمعیت تحت پوشش استان از پرسنل گرفته تا دانش آموزان را در بر می گیرد. بنابراین موفقیت در این مدیریت به نوعی نیمی از راه موفقیت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را در پی دارد. 
علی حسن زاده با اشاره به مشکلات مدارس شهرستان بویراحمد اظهار کرد: در کل شهرستان بویراحمد 500 مدرسه داریم که در زلزله 12 اردیبهشت امسال به تعداد 103 مدرسه آسیب وارد شد.
این مسؤول در ادامه گفت: همچنین با شروع سال تحصیلی جدید در شهرستان بویراحمد تعداد 56 مدرسه فرسوده داریم که قدمت هر یک از آن‌ها بالای 45 سال است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به تعداد مدارس کانکسی هم اشاره کرد و با بیان این که 12 مدرسه کانکسی در شهرستان وجود دارد تعداد مدارس استیجاری را نیز 28 مدرسه ذکر کرد.
حسن‌زاده به تمهیداتی که برای رفع مشکل فضاهای آموزشی اندیشیده شده اشاره کرد و گفت: بعضی فضاهای آموزش و پرورش در مرکز شهر یاسوج را می‌توان اجاره داد و از اجاره بهای آن‌ها برای اجاره فضا در حاشیه شهر یاسوج استفاده کرد.
وی از شهر یاسوج بعد از شهر مشهد به عنوان مهاجرپذیرترین شهر ایران یاد کرد و گفت: سالانه سه تا 5 هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان ما اضافه می‌شود. ضمن اینکه هر ساله و با توجه به مهاجر پذیری معمولاً مشکلاتی در زمینه سازماندهی نیروها، فضای فیزیکی و توزیع نرم دانش آموزی در مناطق مختلف شهرستان خصوصاً خود شهر یاسوج و حومه بوجود می‌آید. 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تعداد دانش‌آموزان سال گذشته در شهرستان بویراحمد را 63 هزار و 400 نفر ذکر کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان ما 67 هزار نفر است.
ابلاغ ثبت شده فرهنگیان در سامانه باید تا ۲۰ شهریور صادر گردد / افزایش دانش آموزان بویراحمد به بیش از ۶۷ هزار نفر/ یک اقدام خوب در جهت تکریم فرهنگیان / اجرای طرح انتخاب، انتصاب مدیران به صورت پایلوت در مراکز استان ها 
 
یک اقدام خوب در جهت تکریم فرهنگیان 
یکی از مشکلات همیشگی در سازماندهی نیروهای آموزش و پرورش مربوط مقطع ابتدایی است و مهمترین دلیل آن هم گستردگی جمعیت در حوزه دانش آموزی و پرسنل از یک طرف و پراکندگی مدارس از شهر گرفته تا صعب‌العبور مناطق روستایی که همین عوامل موجب بوجود آمدن شرایط ویژه در این مقطع می‌شود. 
معاون آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد که در محل سازماندهی حضور داشت در خصوص وضعیت سازماندهی مقطع ابتدایی گفت : یکی از چالش های همیشگی مقطع ابتدایی در زمان سازماندهی،  تقسیم یا توزیع پست های معاون آموزگاری یا مدیر آموزگاری است ضمن اینکه در این زمینه باید شرایط فرهنگیان در شرف بازنشستگی هم در نظر گرفته شود.
آناهیتا مرادیان افزود: امسال ۱۹۶ مدرسه با شرایط معاون آموزگاری یا مدیر آموزگاری داریم که البته می توان گفت اکثریت ۱هزار و ۸۰۰ نفری مقطع متقاضی حضور در این مناصب هستند. 
مرادیان گفت : در سازماندهی جدید طرحی جدید بررسی و به اجرا درآمد  بدین گونه که ابتدا با شناسایی فرهنگیانی که دارای سابقه ۲۹ و ۳۰ سال خدمت هستند سعی شد با رعایت قوانین و مطابق با مصوبه کارگروه توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان این عزیزان تکریم شوند و در روز ابتدایی سازمان دهی فرهنگیان با سوابق ذکر شده با احتساب و در نظر گرفتن اولویت امتیازات مکتسبه در پست های مدیر آموزگاری و معاون آموزگاری به کار گرفته شوند. 
وی افزود: در این زمینه از ۱۹۶ مدرسه با شرایط ذکر شده ۷۰ مدرسه برای فرهنگیان با شرایط دو سال مانده به بازنشستگی در نظر گرفته شده و ۱۳۰ پست مدیریت برای دیگر فرهنگیان با در نظر گرفتن اولویت امتیازات مکتسبه اختصاص یابد. 
مرادیان در پایان گفت : سازماندهی مقطع ابتدایی از ۲۰مرداد ماه آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. 
ابلاغ ثبت شده فرهنگیان در سامانه باید تا ۲۰ شهریور صادر گردد / افزایش دانش آموزان بویراحمد به بیش از ۶۷ هزار نفر/ یک اقدام خوب در جهت تکریم فرهنگیان / اجرای طرح انتخاب، انتصاب مدیران به صورت پایلوت در مراکز استان ها 
 
اجرای طرح انتخاب، انتصاب مدیران به صورت پایلوت در مراکز استان ها 
یکی دیگر از مقاطع مورد بازدید مدیر کل و هیأت همراه حوزه سازماندهی متوسطه بود که معاون آموزش متوسطه شهرستان بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سازماندهی در دو مقطع متوسطه اول و دوم طی ۹ روز برگزار می شود که در این دو مقطع حدود ۱هزار و  ۸۰۰ نفر از فرهنگیان حضور دارند. 
دانش پایه افزود : در دو مقطع متوسطه اول و دوم مدیران و در قالب طرح انتخاب، انتصاب مدیران که به صورت پایلوت در مراکز استان ها اجرایی شده است،  منصوب شده اند. 
 وی در خصوص روند طی شده برای انتخاب مدیران گفت : در طرح جدید مراحل شرکت متقاضیان مدیریت در آزمون و مصاحبه و پس از آن به ترتیب کسب نمره، این افراد جای مدیران بازنشسته و مدارسی که نیاز به تغییر مدیر داشتند منصوب شده اند. 
وی در خصوص روند انتتاب معاونین مدارس هم گفت : هر یک از مدیران مدارس به ازای هر پست معاونت ۳ گزینه به آموزش و پرورش معرفی که یکی از این افراد بنابر لحاظ یکسری شاخص ها انتخاب و به عنوان معاون مدرسه منصوب می شود. 
دانش پایه روند برگزاری سازماندهی را در همه مراحل خوب و منظم و منطبق بر قانون عنوان کرد. 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فاتحه اموزش و پرورشی رت دفتر نماینده برا پست مدیر مدرسه اش تصمیم میگیره را باید خوند اقای حسن زاده انسان خوب و توانمندی و با شخصیتی است ولی ضعف معاون ابتدایی او اموزش و پرورش را به چالش خواهد کشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار